Prostokąt o wymiarach 4 cm i 2,5 cm jest planem działki budowlanej w skali 1:1000.

a) Oblicz pole tej działki.
b)Ile metrów bieżących siatki potrzeba na ogrodzenie tej działki.jeżeli na działce jest brama o szerokości 2 m i dwie furtki o szerokości 1 m każda?
c) 1/4 działki zajmuje sad, a 1/10-ogródek warzywny.
Oblicz .ile m(kwatratowych) zajmuje sad, a ile ogródek warzywny

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:21:42+01:00
Skala = 1: 1000
1 cm = 1000cm
1cm = 10m
4cm = 40m
2,5 cm = 25m
P= 25m * 40 m= 1000m²

O = 2*25m+2*40m
O= 50m + 80 m
O = 130m
130m - 4 m = 126m

1/4 * 1000m = 250m² (sad)

1/10 * 1000m² = 100m² = (ogródek warzywny)
4 4 4
2010-02-14T13:24:41+01:00
A)
4cm*1000=4000cm=40m
2,5cm*1000=2500cm=25m
P=40m*25m=1000m²
Odp:Pole działki wynosi 1000m².
b)
Obwód=40*2+25*2=130m
130m-2m-2*1m=126m
Odp:Na ogrodzenie działki trzeba 126m siatki.
c)
1/4=0.25
1000m²*0.25=250m²
1/10=0.1
1000m²*0.1=100m²
Odp: Sad zajmuje 250 m², a ogródek 100m².
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T13:25:27+01:00
4cm-4000cm=40m
2,5cm-2500cm=25m
a)
P=40*25=1000m²

b)2*40+2*25-2-2*1=80+50-2-2126m

c)sad- ¼*1000m²=250m²
ogrodek- 1/10*1000=100m²

;)
9 2 9