Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T13:18:45+01:00
Masz dane, że wino zawiera 11,5 % alkoholu etylowego więc zakładasz, że masz 100 gram tego wina, a w 100 gramach tego wina zawartych jest 11,5 % alkoholu, czyli 11,5 a pytanie brzmi jaka masa alkoholu zawarta jest w 600 gram wina.

600 * 11,5% = 600 * 0,115 = 69

Odp.: 600 gram wina zawiera 69 gram etanolu.
2010-02-14T13:19:15+01:00
Masa roztworu - 600g
masa substancji(alkoholu) - 11.5%*600
stężenie procentowe - 11.5%

0,115*600=69g.
Odpowiedź: 600 gram wina zawiera 69 gram etanolu
;))
2010-02-14T13:21:50+01:00
Cp=11,5%
mr=600g
ms=%
cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100%=11,5%*600g/100%=69g