1zad. Trzeba było zapakować 350kg śliwek suszonych do pudełek po 3 piąte kg w każdym. Ile śliwek zostało do zapakowania, jeżeli zapakowano już 500 pudełek.

2zad. Oblicz ile trzeba zapłacić za 3 czwarte kg mięsa po 20zł za kg, jedną drugą kiełbasy po 26zł kg i jedną piątą szynki po 34zł za kg.

3zad. Artur obliczył że trzy ósme doby śpi, jedną czwartą doby jest w szkole, jedną dwudziestą czwartą doby odrabia lekcje. Ile to razem godzin. Jaką część doby Artur odpoczywa.


4zad. Ogrodnik sprzedał 240kg jabłek co stanowiło cztery siódme wszystkich jabłek . Ile kg jabłek miał ogrodnik przed sprzedażą. Ile kg jabłek pozostało.

2

Odpowiedzi

2010-02-14T13:29:00+01:00
Zd 1
500 * 3/5kg = 300kg
350kg - 300kg = 50kg
odp. zostało do zapakowania 50 kg śliwek

zd 2
3/4 * 20 zł/kg = 15zł
1/2 * 26 = 13zł
1/5 * 34= 6,8zł
15 + 13 + 6,8 = 34,8

zd 3
3/8 * 24 h = 9h
1/4 * 24h = 6h
1/24 * 24h= 1h
9h+6h+1h=16h
24h - 16h = 8h

zd 4
240kg = 4/7
60kg = 1/7
420 kg = 7/7
miał 420 kg jabłek przed sprzedażą
420 kg - 240 kg = 180kg

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:33:26+01:00
1.
350/(3/5)=583,3 (czyli 584 skrzynki)
584-500=84
Zostało jeszcze 84 skrzynki
2.
3/4*20+1/2*26+1/5*34=
15+13+6,8=34.8zł
Zapłaci 34.8zł
3.
3/8*24+1/4*24+1h=
7+9=16h (łącznie)
24-16=8h
8/24=1/3
Artur odpoczywa 1/3 doby. Łącznie to 16h
4.
240-4/7
x-1
x=240*7/4=420kg(tyle miał przed sprzedażą )
420-240=180kg
Łącznie miał 420kg jabłek zostało mu 180kg.