Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:28:08+01:00
1:25000
1cm=25000cm=250m

4cm=250mx4=1km

1cm=1km
1:100000

skala na na której odległość między tymi miejscowościami wynosi 1 cm to 1:100000.
2010-02-14T13:33:16+01:00
Odp.
Skala liczbowa; 1 : 25000 (skreślasz 5 cyfr od końca;1[km]=100000[cm];otrzymujesz skalę mianowaną;
1[cm] - 0,25[km];
4[cm] - x[km];mnożysz na "krzyż";
x=1[km];
b)
1[cm] - 1[km],to(dopisuję 5 zer);
slala liczbowa wynosi; 1 :100000.