Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:27:32+01:00
I listewka x
II listewka x
III listewka 76
suma długości 160

x+x+76=160
2x+76=160
2x=160-76
2x=84 |:2
x=42

równej długości listewki miały 42cm
8 4 8
2010-02-14T13:36:30+01:00
160cm - cała listewka
2 x - dwie jednakowe listewki o tej samej długości

2x + 76cm = 160cm /-76
160cm - 76cm = 2x
84cm = 2x / /2
84/2 = x
42cm = x

Odp.: Równe listewki miały długość 42 cm.

4 2 4