Odpowiedzi

2010-02-14T13:35:14+01:00
Deszcz to krople wody spadające pod wpływem siły grawitacji, a chmura to zbiór kropel, kryształków lodu bądź jednych i drugich zawieszonych w atmosferze. Kropla wody musi urosnąć do rozmiaru jednego milimetra, by móc zacząć spadać. Często jednak bywa tak, że napotyka ona cieplejsze warstwy powietrza i całkowicie wyparowuje na swojej drodze do ziemi. Z tych względów największe szanse na dotarcie do ziemi będą miały krople, powstałe w chmurze w niskich partiach atmosfery. Jest tam bowiem dużo pary i stosunkowo niewielka odległość od ziemi. Krople deszczowe powstają w efekcie "kuli śniegowej". Duża kropla zaczyna spadać i zabiera po drodze swoje mniejsze odpowiedniki, stając się coraz większą. Zróżnicowanie rozmiarów kropel związane jest z ilością pyłów i cząstek elementarnych obecnych w chmurze. Są to tak zwane "jądra kondensacji".
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:36:31+01:00
Deszcz powstaje gdy łączące się kropelki chmury na wskutek wzajemnych zderzeń są na tyle duże, aby pokonać opór powietrza i spaść na Ziemie. Dla małych kropelek siły te równoważą się przy bardzo małych prędkościach, czym większe są kropelki wody to równowaga zachowana jest przy większych prędkościach. Niektóre krople deszczu powstają w inny sposób. Początkowo znajdują się w górnej, zimnej części chmur, gdzie mają postać śniegu lub kryształków lodu, po czym, gdy znajdą się w zalegającym niżej szron ciepłym powietrzu, topnieją i spadają na ziemię jako deszcz. No a jak spadną paruja i tak miliony razy.
5 4 5