Proszę o rozwiązanie tego zadania :

Do upieczenia chleba użyto 5 prostopadłościennych form o wymiarach 20cm x 32cm x 6cm . Ile prostopadłościennych foremek o wymiarach 12cm x 25cm x 8cm należałoby użyć, aby upiec tę samą ilosć chleba.?

2

Odpowiedzi

2010-02-14T13:38:23+01:00
20 x 32 x 6 = 3840
3840 x 5 = 19200
12 x 25 x 8 = 2400
19200 : 2400 = 8

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:27:53+01:00
I sposób:
obliczamy objętość dużych form
20 * 32 * 6 = 3840cm3
dużych form było 5, więc obliczamy objętość 5 dużych form:
3840cm3 * 5 = 19200cm3
obliczamy objętość małych form:
12 * 25 * 8 = 2400cm3
sprawdzamy, ile małych form zmieści się w 5 dużych formach
19200cm3 : 2400cm3 = 8
Odp: Należałoby użyc 8 talich foremek

II sposób:
3840 : 2400 = 1,6
1,6 * 5 = 8
1 5 1