Uzupełnij tabelę.

Miejsce występowania bakterii symbiotycznych :
1.przewód pokarmowy zwierząt roślinożernych
2. jelita człowieka

Korzyści , jakie otrzymują organizmy żyjące w symbiozie z bakteriami.

Najpóźniej na 1.03.2010.!

Ale proszę jak najszybciej , muszę uzupełnić ćwiczenia , bo facetka mnie zakatrupi.! (;

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:37:14+01:00
Bakterie symbiotyczne zamieszkujące przewód pokarmowy zwierząt roślinożernych maja znaczny wpływ na przemiane materii tych zwierząt. Odpowiedzialne sa za trwienie celulozy.
W organizmie człowieka także pelnią podobną funkcję lecz w mniejszym stopniu. Bakterie te wytwarzają wit B i K.
135 3 135
2010-02-14T15:39:31+01:00
W jelicie człowieka bakterie pomagają rozkładać pokarm i przyswajać witaminy, chronią organizm przed wnikaniem bakterii chorobotwórczych, wytwarzają witaminy (np. witaminę K, biotynę)

w przewodzie pokarmowym zwierząt roślinożernych trawią celulozę, są źrółem witaminy B i K
126 4 126
2010-02-14T18:10:06+01:00
1.pomagają trawić celulozę--->rozłożoną celulozę wbudowywują w siebie i dlatego to bakerie są głownym pokarmem roślinożerców

2.ułatwiają trawienie
86 4 86