PISZCIE ! i to szybko.

1. Rowerzysta jedzie z prędkością 25 km/h, a szybki sprinter przebiega 100 m w 10 sekund. Który z nich porusza się z większą szybkością ?
2. Odległość od ziemi do księżyca wynosi około 380 000 km. Czy statek kosmiczny lecący ze średnią prędkością 5 km/s doleciałby z Ziemi do Księzyca w czasie nieprzekraczającym 10 godz. ?
3. Przyjmijmy, że średnia prędkość nurtu Wisły wynosi 3,2 km/h. Przypuśćmy, że łódeczka z kory rzucona do Wisły w Krakowie dopłynęła bez przeszkód do Warszawy. Ile dni płynęła, jeśli długość Wisły na tym odcinku wynosi około 400 km ?
Piszcie . pliss .

3

Odpowiedzi

2010-02-14T13:54:10+01:00
T-czas
V-prędkość
S-droga
1.
V₁=25 km/h
V₂=S/t
V₂=100m/10s=10m/s=36km/h
Odp:sprinter ma większą szybkość
2.
S=V*t => t=S/V
t=380000/5=76000s=1266⅓min=21¹/₉h
Odp:Nie doleciałby
3.
t=S/V
t=400/3.2=125h=5dni i 5 godzin
1 5 1
2010-02-14T13:56:55+01:00
Zad 2
droga=380000km
predkosc 5km /s
znak / oznacza kreskeułamkowa jak cos
t=s/v
t =380000/5
t=76000s ≈127min=2 h 7 min
odp:statek kosmiczny dotrze szybciej niz 10 h
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:07:09+01:00
1)
3600sek=1godz
100m w 10 sek
to
36000m w 3600 sek
czyli 36km/godz -prędkość sprintera
25km/h -prędkość rowerzysty
bigacz jest szybszy
-------------------------------------------------------------
2)
5km/sek
to jest równe 18000km/h
380000 km :18000km/h =21godz i 6 min
statek lecący z prędkością 5km/sek pokona tą odleglość w 21 godzin i 6 min czyli dłuższym niż 10godz
------------------------------------------------------------
3)
3,2 km/h-prędkość łódki
400 km-długość trasy
400:3,2=125
125:24=5 dni i 5 godzin

Łódka płynąca z prędkością 3,2 km/h dopłynie do Warszawy w 5 dni i 5h.














1 5 1