Odpowiedzi

2010-02-14T13:59:10+01:00
Św. Kornelia jest albo patronką fotografów albo męczenników z tego co wiem :)
Św. Kornelia pochodziła z terenów dzisiejszej Tunezjii w Afryce Południowej. Podobno pochodziła z możnego rodu ale jest o niej bardzo malo informacjii jak o wielu Św. z pierwszych wieków chrześcijaństwa.
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:10:03+01:00
Kornelia ( dziewica i męczennica)

Jest to łacińskie imię żeńskie pochodzące od imienia rodowego Cornelius (gens Cornelia). Nazwa zaś rodu pochodzi od nazwy pola Corne w Tusculum.

Jedyną bodaj świętą noszącą to imię była Kornelia, pochodząca z terenów dzisiejszej Tunezji w Afryce Północnej. Tak jak o wielu innych świętych z pierwszych wieków chrześcijaństwa, również o niej wiemy bardzo mało. Pochodziła z jakiegoś możnego rodu, na co wskazuje jej imię (związane było z patrycjuszami rzymskimi, ale trzeba pamiętać, że było popularne także wśród warstw niższych). Nie wiemy też dokładnie kiedy żyła ale na pewno zginęła najpóźniej na początku IV wieku, gdyż jak wiadomo, edykt Konstantyna z 313 roku położył kres wszelkim prześladowaniom chrześcijan w całym cesarstwie.
14 4 14