1. Od ujrzenia błyskawicy do usłyszenia grzmotu upłynęło 5 sekund . Jak daleko od obserwatora uderzył piorun ? Szybkość dźwięku w powietrzu jest równa 340 m/s .
Wskazówka : Ze względu na bardzo dużą szybkość światła można pominąć w obliczeniach czas , jakiego potrzebowało ono na dotarcie do obserwatora .

2. Wiedząc , że traktor jedzie z szybkością v=20 km/h . Uzupełnij :
1 godz -
2 godz -
3 godz -

3. Dźwięk w powietrzu rozchodzi się z prędkością o wartości v=340 m/s . Uzupełnij :

1 s -
2 s -
0,5 s -

Proszę o szybkie rozwiązanie . Bardzoo pilne !

2

Odpowiedzi

2010-02-14T14:01:51+01:00
2
1h=20km
2h=40km
3h=60km
3
1 s=340m
2s=680m
0,5s=170m
1
5s*340m/s=1700m
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:11:25+01:00
Odp.1
Fala dźwiękowa rozchodzi się w powietrzu ze stałą prędkością;
V=340[m/s];
t=5[s];
Wzór:
s=V*t;jednostka;[s]=[m/s*s]=[m];
Obliczenia:
s=340*5=1700[m]=1.7[km].
Odp.Piorun uderzył w odległości s=1,7[km] od obserwatora.
Odp.2
1[h] - 20[km];
2[h] -40[km];
3[h] - 60[km].
Odp.3
1[s] -340[m];
2[s] - 680[m];
0,5[s] - 170[m].
8 5 8