Zad.9.
Marek kupił w sklepie a zeszytów w cenie b złotych za sztukę oraz 3 długopisy w cenie c złotych za sztukę.Zapisz wyrażenie określające kwotę,którą musi wydać Marek.Oblicz wartość liczbową napisanego wyrażenia gdy:
a) a=5, b=1,20zł, c=2,50zł
b) a=4, b=0,95zł c=3,05zł.


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:01:10+01:00
A) a=5, b=1,20zł, c=2,50zł
b) a=4, b=0,95zł c=3,05zł.


a zeszytów w cenie b zł 3 długopisy w cenie c zł
a x b + 3 x c
A)5 x 1,20zł + 3 x 2,50zł=6zł + 7,5zł=13,50zł
B)4 x 0,95zł + 3 x 3,05zł=3,8zł + 9,15zł=12,95zł
2010-02-14T14:02:10+01:00
3c-cena długopisów
ab-cena zeszytów
3c+ab= 3× 2,50 + 5×1,20= 7,50+6,00=13,50
2010-02-14T14:02:34+01:00
Ab+3c=z
a)5*1,2+3*2,5=z
6+7,5=13,5
b)4*0,95+3*3,05=z
3,80+9,15=13,95

z-cena jaką musi zapłacic

Pozdrawiam!!