Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:05:17+01:00
Sposobem krzyzowym
80% <------- 10g
\ /
30%
/ \
20% <------- 50g

stosunek
10:50
1:5
kwasy nalezy zmieszac w stosunku masowym 1:5
2010-02-14T14:07:14+01:00
W stosunku 1 :5
na;lezy zastosowac regułe krzyzową ;)

80%
20% 30 %

odjąc na krzyz i wyjdzie :
10 do 50 co daje 1 :5
2010-02-14T14:10:59+01:00
Cp₁ = 80%
Cp₂ = 20%
Cpx = 30%

Cp₁ x
\ /
Cpx
/ \
Cp₂ y

80% 30%-20% =10%
\ /
30%
/ \
20% 80%-30% =50%

x:y=30%-20% : 80%-30% = 10%:50%=1:5
Należy te roztwory zmieszać w stosunku 1:5