Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:13:56+01:00
Pole trojkąta = (a*h): 2

a)
Pole trójkąta = 5 * 30 : 2 = 75
pole trój.. = 20*30 :2=300
pole kwadratu = 20*30 = 600
600-300-75=225

c)
pole trójkąta = 10*10:2=50
pole trójkąta= 5*20:2=50
pole trójkąta= 10*25:2=125
pole kwadratu= 20*25=500
500-50-50-125=275

d)
pole trójkąta = 15*20:2=150
pole trójkąta= 10*20:2=100
pole trójkąta= 15*5:2=37.5
pole trójkąta= 5*10:2=25
pole kwadratu= 20*25=500
500-150-100-37.5-25=187.5
1 5 1
2010-02-14T15:19:59+01:00
A) PΔABC = PΔABD-PΔCBD= ½*30mm*20mm-½*5mm*30mm = =300mm²-75mm²=225mm²

c) PABCD =PEBFG -(PΔAEB+PΔBCF+PΔCDG)=
= 20mm*25mm - (½*5m*20mm+½*25mm*10mm+½*10mm*10mm)=
=500mm²-(50mm²+125mm²+50mm²)=500mm²-225mm²=275mm²

d) PABCD = PΔABD-PΔBCD= =½*25mm*20mm-½*25mm*5mm=250mm²-62,5mm²=187,5mm²