1.Ułóż 3 dowolne zdania i zrób ich wykresy.
Podpisz wszystkie części zdania(przydawka, okolicznik dopełnienie...)

2.Ułóż zdania w których wyrazy:kominiarz wiadomość rebus, będą pełnić funkcję dopełnienia.

Wiem że łatwe ale jakoś nic mi nie przychodzi do głowy.

2

Odpowiedzi

2010-02-14T14:33:35+01:00
Radosna mama kupiła mi dzisiaj lody
mama (co zrobiła?) kupiła
Mama (jaka?) radosna
Kupiła (co?) lody
Kupiła (kiedy?) wczoraj
mama podmiot
radosna przydawka
kupiła orzeczenie
dzisiaj okolicznik miejsca
lody dopełnienie

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:54:22+01:00
Publiczność podziwiała kunszt i temperament wielkiego dyrygenta.
Wykres:
Publiczność(podmiot)--->(co robila-nad strzałką) podziwiala(orzeczenie) od tego slowa dwie strzalki . <co>Kuntsz(dopełnienie) , <co?> temperament(dopełnienie) od tych dwoch słów strzalki dwie ale ten symbol'^' w strone północy czyli tych dwoch wyrazów (kunszt,temperament) od wyrazu dyrygenta(dopełnienie) i do slowa Kuntsz <kogo?> a temperament<tego? > i znow taka strzałka
^
|
Slowo wielkiego (przydawka) <jakiego?>
<> -w tych symbolach ma byc pytanie obok strzalek.
2.niezwykłym pięknym odznacza sie koncert skrzypowy.
Wykres:
Koncert(podmiot) --> odznaczał sie(orzeczenie) pod spodem ,ale strzałka w kierunku północy pięknem(orzeczenie) <czym?>, pod tym wyrazem znow szczalka w kierunku polnocy[^] niezwykłym(przydawka)<jakim?> a pod słowem koncert bedzie Slowo skrzypcowy(przydawka)<jaki?> strzałka [^].
3. Jubilat mistrzowsko poprowadziła caly koncert.
Wykres:Jubilat(podmiot)-->(co zrobil) poprowadził(orzeczenie)
Od tego slowa dwie strzalki [^]-kierunek północny. Od lewej strony mistrzowska(okolicznik)<jak?> a po prawej koncert<co?> (dopełnienie) i od tego slowa strzałka[^] caly (przydawka) <jaki ?> . Jezeli nie rozumiesz czegoś to napisz bo napewno łatwe do zrozumienia to nie jest . Zad 2.Asia przyglądała sie kominiarzowi który wykonywał swoją pracę.
Wczoraj poszlam do cioci z dobrą wiadomością ,aby ja uszczęśliwić.
Z mama przyglądałysmy sie rebusowi ,który byl naprawde trudny.
4 4 4