Odpowiedzi

2010-02-14T14:24:22+01:00
2 4/25 -Twoj ulamek
Zeby zamienic go na dziesiętny musisz mianownik [czyli w tym przypadku liczbe 25]musisz doprowadzic do 100 mnozac go z odpowiednia liczba [ tzn. musisz 25 pomnozyc razy 4 aby wyszlo 100]. licznik mnozysz o taka sama liczbe jaka mnozysz z mianownikiem [w tym przypadku 4, czyli 4*4=16]

2 4/25=2 16/100
czyli zamieniając na dziesietny 2,16 -2 miejsca po przecinku, bo 100 ma dwa zera. pisz na priv jak cos.
2010-02-14T14:24:42+01:00
Ułamek to

2 całości i
4
_
25
poniewz jest tam 2 całości i 4 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:24:48+01:00
2 i 4/25=2 i 16/100=2,16
Jest to 2,16, ponieważ żeby zamienić liczbę na ułamek dziesiętny musi ona mieć w mianowniku wielokrotność 10, czyli np.100, 1000, itd., a licznik trzeba pomnożyć lub podzielić tyle samo razy jak mianownik.

Liczę na naj!.:****