Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:37:55+01:00
Konkurencja jest pczyczyną selekcji, która prowadzi do ewolucji gatunków. Konkurencja jest jedną ze sił napędowych ewolucji, ponieważ organizmy współzawodniczą ze sobą o zasoby środowiska. Konkurencja między osobnikami tego samego gatunku wpływa na ich zróżnicowanie , reguluje ich rozrodczość, często kończy się śmiercią jednego z rywali. W odrębie stada prowadzi do ustaleniasię hierarchii. Konkurencja o terytorium wpływa na rozmieszczenie osobników w przestrzeni. Gdy potrzeby życiowe poszczególnych gatunków nie są identyczne, wówczas te gatunki, mogą współistnieć na jednym terenie.
2010-02-14T16:33:11+01:00
Konkurencja jest siła napędową ewolucji gdyż zmusza osobniki do lepszego przystosowania sie do środowiska, czy warunków zycia poprzez rozwój cech które im to ułatwiają i częstym zaniku cech zbędnych. osobniki należące do tej samej lub rożnych gatunków walcza ze soba o terytorium, czy zycie. np. organizmy ktore staraja sie utrzymać odpowiednią liczebność populacji zwiększyć tym szanse na przeżycie, częściej wydaja na świat wieksze potomstwo, a nie starają się wydawać mniejsza liczbę młodych i opiekować się nimi.
2 5 2