Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:48:45+01:00
Powstały w jadrze mRNA docera do rybosomów -molekularnych narzędzi procesu syntezy białek, czyli translacji. Kompletny rybosom składa sie z dwóch przedjednostek - mniejszej i większej. Kazdy z nich zawiera rRNA oraz wiele cząsteczek białek. proces syntezy białka rozpoczyna sie od przyłączenia rybosomu do mRNA.
mysle ze o to chodziło ;)
2010-02-14T16:48:34+01:00
Rola w naturze - tworzenie nowych bialek. Nie bardzo wiem co innego. Mozna tez z punktu widzenia czlowieka dodac, ze rozna budowa aparatu translacyjnego u Eucaryota i Procaryota jest wazna, bo wiele antybiotykow skierowanych przeciwko czynnikom translacji dziala dzieki temu na bakterie, a nie na ludzi. Takze konserwatywnosc wielu elementow tego aparatu pozwala na lepsze oznaczenia gatunkow organizmow i jest stosowana w analizie filogenetycznej.