Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:51:41+01:00
X2S3

100%-53,85%=46,15%

mS=32u
3x32u=96u

96u-46,15%
x -53,85%

x=112u

112u:2=56u

Fe-żelazo
Fe2S3

siarczek żelaza(III)
1 5 1
2010-02-14T14:54:54+01:00
X2S3

%X = 53,85% = 2*X * 100% / 2X + 32 * 3
2*X * 100% / 2X + 32 * 3
2X * 100% / 2X + 96 = 53,85% | * (2x + 96)
2X * 100% = 53,85% * (2X + 96) | :100%
2X = 0,5385 * (2X + 96)
2X = 1,077X + 51,696 | - 1,077X
0,923X = 51,696 | : 0,923
X = 56

Fe waży 56u, więc ten tlenek to Fe2O3
1 5 1