Odpowiedzi

2010-02-14T14:58:40+01:00
P=?
Obw=?

a=8
d1=2/3

2/3 * 1/2 = 2/6 = 1/3

8²=(1/3)² +x²
64= 1/9 +x² | *9
576 = x²
x= 24

24*2 = 48 - długość drugiej przekątnej

Obw = 4 * 8
Obw = 32

P=1/2 * d1 * d2
P=1/2 * 2/3 * 48
P=1/3 * 48
P=16
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:05:55+01:00
Obw=4*a
Obw=4*8=32cm
Pole:

Wzór na wysokość trójkąta równobocznego h=(a*_/3)/2
h jest drugą przekątną.
h=(8_/3)/2
h=4_/3
f=2_/3
P=(h*f)/2
p=(4_/4*2_/3)/2
p=24/2
p=12j2
Obwód wynosi 32j, pole 12j2.
1 5 1
2010-02-14T17:15:57+01:00
Witam!
Obwód w takim razie wynosi: 8*4=32

Romb można uznać za dwa "sklejone" trójąty równoboczne o boku długości 8. Pole pojedynczego trójkąta to 64√3/4=16√3 j^2, czyli cały romb ma pole 32√3 j^2.

Pozdrawiam!
1 5 1