1. Jaką część dwuhektarowego terenu rekreacyjnego zajmuje boisko do piłki nożnej o wymiarach 100 m i 50 m?

2. W trapezie jedna podstawa ma 7 cm, a wyskość 8 cm. Oblicz pole tego tradezu, wiedząc, że długości podstaw różnią się o 2 cm. Ile rozwiązań ma to zadanie?

2

Odpowiedzi

2010-02-14T15:34:57+01:00
1.
1 ha= 10000m2
P=100m*50m= 5000m2
stosunek; 5000/10000= 1/2
boisko zajmuje połowe terenu

2.
2 rozwiązania
pierwsze; P= 1/2*(7+9)*8==64
drugie; P=1/2*(7+5)*8=48
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:43:05+01:00
1. Jaką część dwuhektarowego terenu rekreacyjnego zajmuje boisko do piłki nożnej o wymiarach 100 m i 50 m?

2ha = 20 000 m²
100m x 50m = 5000 m²
5000m² : 20 000m² = 0,25

2. W trapezie jedna podstawa ma 7 cm, a wyskość 8 cm. Oblicz pole tego tradezu, wiedząc, że długości podstaw różnią się o 2 cm. Ile rozwiązań ma to zadanie?

1 rozwiązanie
P = a + b / 2 × h
P = 7 + 5 / 2 × 8
P = 12/2 × 8
P = 6 × 8 = 48
P = 48
/ oznacza kreskę ułamkową

2 rozwiązanie
P = 7 + 9 / 2 × 8
P = 16 / 2 × 8
P = 8 × 8 = 64
P = 64