Odpowiedzi

2010-02-14T15:28:28+01:00
Moze to ci sie przyda 1.wojciech urodzil sie okolo roku 956 w libicach 2.poczatkowo ojciec nie przeznaczal go do stanu duchownego.jednak gdy ciezko zachorowal w mlodosci wierzac ze do zdrowia przywrocilo syna polozenie na oltarzu w kosciele 3.imie adalbert (pod ktorym znany jest w krajach zachodnich )przybral podczas bierzmowania na czesc swego mentora ,arcybiskupa magdeburga ,adalberta 4.w 981 po smierci swego mentora wrocil do czech jako subdiakon a po smierci praskiego biskupa dytmara od 3 kwietnia 983 stal na czele diecezji praskiej mimo nieosiagniecia wieku episkopalnego (30 lat)

1urodzil sie 20 sierpnia 1845 kolo krakowa 2.byl najstarszym dzieckiem wojciecha i jozefy , 3.mial trojke rodzenstwa 4.w 1853 zmarl mu ojciec ,5. w czternastym roku zycia osierocila go matka6 .jako osiemnastoletni student szkoly rolniczo lesnej w pulawach bral udzial w powstaniu styczniowym 7.w przegranej bitwie pod melchowem zostal ranny , w wyniku czego amputowano mu noge 8..wydostawszy sie z nie woli ,udal sie do pazryza
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:13:55+01:00
Wojciech urodzil sie okolo roku 956 w libicach 2.poczatkowo ojciec nie przeznaczal go do stanu duchownego.jednak gdy ciezko zachorowal w mlodosci wierzac ze do zdrowia przywrocilo syna polozenie na oltarzu w kosciele 3.imie adalbert (pod ktorym znany jest w krajach zachodnich )przybral podczas bierzmowania na czesc swego mentora ,arcybiskupa magdeburga ,adalberta 4.w 981 po smierci swego mentora wrociŁ do czech jako subdiakon a po smierci praskiego biskupa dytmara od 3 kwietnia 983 stal na czele diecezji praskiej mimo nieosiagniecia wieku episkopalnego (30 lat)

1urodzil sie 20 sierpnia 1845 kolo krakowa 2.byl najstarszym dzieckiem wojciecha i jozefy , 3.mial trojke rodzenstwa 4.w 1853 zmarl mu ojciec ,5. w czternastym roku zycia osierocila go matka6 .jako osiemnastoletni student szkoly rolniczo lesnej w pulawach bral udzial w powstaniu styczniowym 7.w przegranej bitwie pod melchowem zostal ranny , w wyniku czego amputowano mu noge 8..wydostawszy sie z nie woli udał się do Paryża






:)
42 2 42