Odpowiedzi

2010-02-14T15:13:50+01:00
To jest po prostu teoria: gdy u nas jest lato (czyli 22 czerwiec) to u australijczyków jest zima i na odwrót: gdy u nas jest zima(22 grudzień) to u nich jest lato i wigilię spędzają na plaży(jak na plaży to musi być gorąco). wzór na półkulę północną 22 czerwca to h=90(stopni) - fi+ 23(stopnie 27 (minut) dodajesz 23 27 bo temperatura jest na plusie a na półkuli południowej jest zimno czyli odejmujesz bo jest na minusie:) aha i jeszcze coś: na spr miałam takie zad. np obliczyć wysokość słońca nad horyzontem po połudnowej stronie nieba to liczysz na wzorze na półkulę północnej!! i jak będzie po północnej stroni nieba to na południową półkulę!!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:19:15+01:00
Oznaczenia :
hs - wysokość słonca
S- szerokość geograficzna

21.03 i 23.09
hs = 90 stopni - S

22.06
hs = 90stopni - S + 23,27stopnia

22.12
hs = 90stopni - S - 23.27stopnia

Tak jest na półkuli pł a na południowej z lastem i zimą jest na dowrót.