Wyłącz wpólny czynnik poza nawias..:)
a.)6x+3y
b.)12a+9b+15c
c.)10p+15r+20s
d.)8e+12f+20g+24
e.)-6y-9x-3
f.)5x-15y-20z
g.)-6u+12w-9y+6
h.)-9+18a-27b+36c
i.)-x-1,5y-7,5z
j.)-3,5a+10,5ab-17,5ac

Prosze niech mi to ktoś zrobi mam to na jutroo!!!!!!
Z góry dziękuje...:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:21:40+01:00
A.)6x+3y=3(2x+y)
b.)12a+9b+15c=3(4a+3b+5c)
c.)10p+15r+20s=5(2p+3r+4s)
d.)8e+12f+20g+24=4(2e+3f+5g+6)
e.)-6y-9x-3=3(-2y-3x-1)
f.)5x-15y-20z=5(x-3y-4z)
g.)-6u+12w-9y+6=3(-3u+4w-3y+2)
h.)-9+18a-27b+36c=9(-1+2a-3b+4c)
i.)-x-1,5y-7,5z=-1(x+1,5y+7,5z)
j.)-3,5a+10,5ab-17,5ac=3,5(-a+3ab-5ac)

Licze na naj ☺
2010-02-14T15:27:28+01:00
A.)6x+3y=3(6x+y)
b.)12a+9b+15c=3(4a+3b+5c)
c.)10p+15r+20s=5(2p+3r+4s)

d.)8e+12f+20g+24=4(2e+3f+5g+6)
e.)-6y-9x-3=3(-2y-3x-1)
f.)5x-15y-20z=5(3x-3y-4z)
g.)-6u+12w-9y+6=3(-2u+4w-3y+2)
h.)-9+18a-27b+36c=9(-1+2a-3b4c)
i.)-x-1,5y-7,5z=-(x+1,5y+7,5z)

j.)-3,5a+10,5ab-17,5ac=3,5a(-1+3b-5c)




2010-02-14T15:37:58+01:00
3(2x+y)
3(4a+3b+5c)
5(2p+3r+4s)
4(2e+3f+5g+6)
-3(2y+3x+1)
5(x-3y-4z)
-3(2u-4w+3y-2)
-9(1-2a+3b+4c)
-1(x+1,5y+7,5z)
-a(3,5-10,5b+17,5c)