Biblioteka zamówiła książki w języku angielskim, niemieckim i włoskim. Łącznie kupiono 273 książki. Książek w języku włoskim kupiono dwa razy mniej niż książek w języku angielskim. Książek po niemiecku było o 105 mniej niż książek po angielsku i włosku razem. Ile książek każdego rodzaju kupiła biblioteka?
Proszę o pomoc . !! Mam to na jutro . !! POMOCY!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:01:11+01:00
273-razem
x-po włosku
2x- po angielsku
2x+x-105- po niemiecku
x+2x + 2x +x - 105 = 273
6x= 378
x= 63 - po włosku
2x = 126 - po angielsku
189 - 105 = 84 - po niemiecku
Pozdrawiam!
14 4 14
2010-02-14T17:20:59+01:00
A - książki angielski
n - książki niemieckie
w - książki włoskie

a + n + w = 273
w/2 = a
n - 105 = a + w
273 - 105 = 168
168 / 2 = 84
84 / 2 = 42
42 + 84 = 126
126 / 2 = 63
11 3 11