Odpowiedzi

2010-02-14T15:35:37+01:00
, Sposoby rozsiewania się roślin :
# przez wiatr .
# przez wodę .
# Rośliny pękają i wysypują nasiona .
# wyrywanie gałązek .

; D . Potem dam więcej ! ( ;
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:38:07+01:00
1) wiatr - wiatrosiewność ( związane jest z wytwarzaniem aparatów lotnych tj. puchowe pióropusze lub skrzydlate wyrostki u klonu)
2) woda - prądy morskie unoszą owoce np. kokos, gdy fale wyrzucą go na ląd kiełkuje
3) zwierzęta - nasiona przyczepiają się do sierści lub piór zwierząt, są wydalane przez zwierzęta gdy jedzą owoce
12 4 12
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T15:39:05+01:00
1) Wiatr
2) Zwierzęta
3) Woda
4) Człowiek

Nasiona roślin okrytozalążkowych są porozsiewane przez wiatr zwierzęta i wodę. Dużą rolę w ich rozpowszechnianiu odgrywa taż człowiek, siejąc rośliny użytkowe lub ozdobne. Dzięki ludziom rośliny rosnące niegdyś na małych obszarach, obecnie są pospolite na całym świecie. Należą do nich na przykład zboża fasola oraz ziemniaki.

9 3 9