Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:43:52+01:00
- dostarczanie tlenu
- pochłanianie dwutlenku węgla
- retencja wód
- zapobiega erozji gleb
- zapobiega powodzi
- zapobiega erozji wietrznej
- pochłania szkodliwe związki
- dostarcza drewna
2010-02-14T16:36:11+01:00
- dostarczanie tlenu
- pochłanianie dwutlenku węgla
- retencja wód
- zapobiega erozji gleb
- zapobiega powodzi
- zapobiega erozji wietrznej
- pochłania szkodliwe związki
- dostarcza drewna
Rozmieszczenie lasów w Polsce jest bardzo nierównomierne. Najbardziej zalesione są województwa zachodnie i północne oraz karpackie; lasy zajmują tam ponad 30% powierzchni. Najsłabiej zalesiona jest środkowa część kraju (woj. kujawsko – pomorskie 13,1%)