Podróżnicy stwierdzili, że jeśli będą spożywali każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy wystrczą im na 10 dni. Oblicz, na ile dni starczą im te zapasy, jeśli racje żywnościowe zostaną zmiejszone o 1/6. Zapisz obliczenia.

Bardzo proszę o pomoc :)

2

Odpowiedzi

2010-02-14T15:39:32+01:00
1/6 razy 10= 10/6 czyli 5/3 czyli 1 caly i 2/3
10 dni- 1 caly dzien i 2/3 = 8 dni i 1/3
a 1/3 doby to 1/3 razy 24 godziny= 8
czyli wystarczy im zapasow na 8 dni i 8 godzin
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T15:39:51+01:00
Pełne racje - 10 dni
5/6 racji --x dni

5/6x=10
x=10:5/6
x=10*6/5
x=12 dni

Mam nadzieję że pomogłam liczę na naj ....