Zadania tekstowe, równania.

Zmieszano dwa gatunki cukierków czekoladowych: po 14 zł za kilogram oraz po 18 zł za kilogram i otrzymano 10 kg mieszanki, której jeden kilogram kosztuje 15 zł. Ile kilogramów cukierków każdego gatunku weszło w skład mieszanki?

Pani Joanna ma 32 lata, a jej córka 8 lat. Za ile lat pani Joanna będzie trzy razy starsza od swojej córki?

2

Odpowiedzi

2010-02-14T15:58:31+01:00
1. zadane.pl/zadanie/419319 -
2. x - za tyle lat matka będzie 3 razy starsza od córki

32+x = 3 * (8+x)
32 + x = 24 + 3x
32 - 24 = 3x - x
8 = 2x
x = 4

Odp.: Za cztery lata.

Mam nadzieję że pomogłam :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:01:38+01:00
1.
x-ilość cukierków po 14 zł
10 - x ilość cukierków po 18 zł
14*x+18*(10-x)=10*15
14+180-18x=150
(-4x)=-30 /(-4)
x=7,5
cukierków po 14 zł było 7,5 kg
a po 18 zł było 2,5 kg

2.
x - za tyle lat pani Joanna będzie 3 x starsza od córki

32 + x = 3 * (8 + x)
32 + x = 24 + 3x
32 - 24 = 3x - x
8 = 2x
x = 4

pani Joanna będzie trzy razy starsza od swojej córki za cztery lata.
5 4 5