Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T17:02:14+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T17:06:25+02:00
Północna.
im bliżej bieguna tym dłuższu dzień.
22 czerwca na biegunie pól. trwa dzien polarny
promienie słońca padają cantralnie na zwrotnik raka.
na północy, w skrajnym przypadku na biegunie północnym, dzień w lato trwa ok. pół roku, natomiast na równiku w tym samym czasie dzień trwa ok. 12 godzin.
Słońce zachodzi tam średnoi 2 godziny później niż na południu, a wstaje o wiele wcześniej. To za sprawą położenia słońca
zalezy to od rozciągłości południkowej

Jakieś takie ; /
1 5 1