Odpowiedzi

2010-02-14T16:03:06+01:00
360 - wszystkie kąty
180 - kąty przeciwległe
180= x-80+x
180=2x-80
260=2x
130=x
x - kąt rozwarty
130 - 80= 50 kąt ostry
2x130+2x50=360
3 5 3
2010-02-14T16:06:30+01:00
4α-40=360
α=80

miary tego trapezu to:
80 80 100 100
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:12:13+01:00
To zadanie rozwiązuje układem równań:

x- miara kąta rozwartego
y-miara kąta ostrego
2y +2x=360°
y=x-80°

2(x-80°) + 2x= 360°
2x-160°+ 2x=360°
4x=360° + 160°
4x=520°|:4
x=130°

y=130°-80°
y=50°

spr. 2 * 130° + 2 * 50°= 260° + 100°= 360°

Odp:Kąt ostry ma 50°a kąt rozwarty 130°.
1 5 1