Odpowiedzi

2009-10-12T17:05:21+02:00
Zapisz w postaci ułamka zwykłego liczbę 0,1(12)= jedna dziesiata
rozwiązaniem tego zadania jest liczba 37/330=
poproszę obliczenia do tego zadania nie da do tego sie robic obliczen
2009-10-12T17:06:54+02:00
0,1(12)
x-o,1121212...
10x- 1,1212...
100x- 11,212...
1000x- 112,1212...
990x=111
x=111/990
x=37/330

:)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T17:19:28+02:00
Podam ci swietny i sprytny sposób na zamiane ułamka okresowego na zwykły napisz kreske ułamkowa-do licznika wpisz wszystkie cyfry po przecinku ,łacznie z cyframi w nawiasie u ciebie to jest 112 dalej w liczniku od tego 112 odejmij liczbe utworzona z wszystkich cyfr przed nawiasem u ciebie to 1 czyli licznik to bedzie wynosil 111 teraz mianownik w mianowniku wpisz tyle dziewiatek ile jest cyfr w nawiasie u ciebie to beda 2 dziewiatki i do tych 2 dziewiatek dopisz tyle zer ile jest cyfr przed nawiasem u ciebie jedno zero i w koncu w twoim liczniku jest 111,a w mianowniku 990 po skróceniu przez 3 w liczniku jest 37 a w mianowniku 330-pozdrawiam,jesli dokładnie przeczytasz moje wskazówki,to bedziesz bez problemu w głowie zamieniac ulamek okresowy na zwykły
2 5 2