Przyjmijmy, że średnia prędkość nurtu Wisły wynosi 3,2 km/h. Przypuśćmy, że łódeczka z kory rzucona do Wisły w Krakowie dopłynęła bez przeszkód do Warszawy. Ile dni płynęła, jeśli długość Wisły na tym odcinku wynosi ok. 400 km?

Proszę o odpowiedź. To na jutro, a ja nie jestem dobra z Matmy.. :]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:07:24+01:00
400km:3,2km/h=125h
125h=5dni i 5h
Odp.: Łódeczka płynęła 5 dni i 5h.

Liczę na naj!.:***
37 4 37
2010-02-14T16:10:39+01:00
400/3,2=125

125/24=5,2

Odp: Łódeczka płyneła 5 dni
14 3 14
2010-02-14T16:12:04+01:00
Dane:
Vp=3,2[km/h];
s=400[km];
Szukane:
t=?[h];
Wzór:
t=s/Vp;jednostka:[t]=[km/(km/h)]=[h];
Obliczenia:
t=400/3,2=125[h];
1[dzień] - 24[h];
x[dni] - 125[h];
x=5 dni 5[h].
Odp.Łódeczka bedzie płynąć 5 dni i 5[h].
17 3 17