Odpowiedzi

2010-02-14T16:14:04+01:00
X=1 bok
2x=drugi bo

z pitagorasa:
x²+(2x)²=5²
x²+4x²=25
5x²=25
x²=25:5
x²=5
x=√5= jeden bok

2x=2√5=drugi bok

obwód=2×√5+2×2√5=2√5+4√5=6√5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:14:51+01:00
A-krótszy bok
2a-dłuższy bok

Ob=2*2a+2a=6a

a^2 -a podniesione do potęgi 2 (a kwadrat)
a^2+(2a)^2=25
a^2+4a^2=25
5a^2=25
a^2=5
a=pierwiastek z 5

Ob=6 pierwiastków z 5
1 5 1