MAŁĘ PYTANKA Z BIOLOGI. ; )

1 . Wyjaśnij dlaczego zawartość azotu w powietrzu WDYCHANYM I WYDYCHANYM nie zmienia się. ?

2 .Pacjentowi zmierzono ciśnienie krwi. wynik był następujący: 190/110 mm Hg. Napisz, jaką chorobę mozę podejrzewać lekarz-....., oraz jakie 3 czynniki mogły wpłynąć na wynik pomiaru ciśnienia. ; )

2

Odpowiedzi

2010-02-14T16:19:19+01:00
2)
choroba: NADCIŚNIENIE
czynniki:
* wysiłek
*stres
*nieprawidłowa dieta
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:24:59+01:00
1. Po prostu człowiek nie korzysta z azotu. Wdycha wydycha i tyle. Azot nie bierze udziału w żadnych procesach i jest dla nas obojętny

2. To może być oczywiście nadciśnienie tętnicze.
Choroby układu krążenia
*Nadwaga (zła dieta)
*Spożywanie alkoholu
*Brak aktywności fizycznej