Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13 500 zł. Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:24:06+01:00
Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13 500 zł. Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia

x - cena 1 płaszcza
y - cena 1 kurtki

12x + 15y = 13500
x = y + 180

12(y + 180) + 15 y =13.500
x = y + 180

12y + 2160 + 15y = 13500
x = y + 180

27y = 13.500 - 2160
x = y + 180

y = 13.340 : 27 = 420
x = 420 + 180

y = 420
x = 600

x = 600 zł - cena 1 płaszcza
y = 420 zł - cena 1 kurtki
2010-02-14T16:29:12+01:00
X- cena płaszcza
y- cena kurtki

12x+15y = 13 500
x-180=y

12x+15y=13 500
x=y+180

12(y+180)+15y= 13 500
12y + 2160 +15y = 13 500
27y= 11 340 / :27
y= 420

x-180=y
y=420

x=y+180
y=420

x=420+180
y=420

x=600
y=420

płaszcz-600 zł
kurtka- 420 zł.