Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:24:56+01:00
X = ilosc biletów normalnych
y = ilość biletów ulgowych

x+y = 40
x*15 + y*(15-20%*15) = 504

x+y = 40/*(-15)
15x +12y = 504

-15x-15y=-600
15x +12y = 504
_____________
-3y = -96/:(-3)
y = 32

y=32
x+32 = 40/-32

y=32
x= 8
odp. Biletów normalnych było 8 a ulgowych 32
  • zall
  • Początkujący
2010-02-14T16:25:29+01:00
Kupili:
32 bilety ulgowych za 384zł
8 biletów normalnych za 120zł
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T16:31:52+01:00
X= 15 zł.
y= 15- 20 % = 12 zł.

x+ y= 40 /-x
15x + 12y= 504
y= 40 -x
15x + 12(40-x)= 504
x+y= 40
15x +480 -12x= 504
x+y = 40
3x = 24 /:3
x+y = 40
x= 8
8+ y= 40 /-8
y= 32

Było 8 biletów normalnych i 32 ulgowe.