Układy równań. Nie widzę w znakach tej słynnej ` klamerki `, która je łączy. No cóż, mam nadzieję, że jakoś uda Wam się to rozszyfrować.

a ) x + 2y = 6
x - y = 3

b ) x + 3 y = 0
2x - y = 3

c ) 7x - y + 17 = 0
5x + 6y = 8

Z góry dziękuję, pozdrawiam.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T17:20:41+02:00
A ) x + 2y = 6
x - y = 3
x+2y=6
x=3+y
3+y+2y=6
x=3+y
3y=3 //3
x=3+y
y=1
x=3+1
x=4
y=1

b ) x + 3 y = 0
2x - y = 3
x=-3y
2*(-3y)-y=3
x=-3y
-6y-y=3
x=-3y
-7y=3 //(-7)
x=-3y
y=-3/7
x=-3*(-3/7)
x=9/7
y=-3/7


c ) 7x - y + 17 = 0
5x + 6y = 8
y=7x+17
5x+6*(7x+17)=8
y=7x+17
5x+42x+102=8
y=7x+17
47x=-94 //47
y=7x+17
x=-2
y=7*(-2)+17
x=-2
y=-14+17
x=-2
y=3

* mnożenie
// obustronne dzielenie

Proszę :P
1 5 1
2009-10-12T17:24:18+02:00
A ) x + 2y = 6
x - y = 3/*2

x+2y=6
2x-2y=6

x=4
y=1

b ) x + 3 y = 0
2x - y = 3/*3

x+3y=0
6x-3y=9

x=9/7
y=-3/7

c ) 7x - y + 17 = 0
5x + 6y = 8

7x-y=-17/*6
5x+6y=8

42x-6y=-102
5x+6y=8

x=-2
y=3
2009-10-12T17:49:09+02:00
A ) x + 2y = 6
x - y = 3/*2

x+2y=6
2x-2y=6

x=4
y=1
*****************************************
b ) x + 3 y = 0
2x - y = 3/*3

x+3y=0
6x-3y=9

x=9/7
y=-3/7
*******************************************
c ) 7x - y + 17 = 0
5x + 6y = 8

7x-y=-17/*6
5x+6y=8

42x-6y=-102
5x+6y=8

x=-2
y=3

**************************************

Pozdrawiam ;]