1.Wpisz taką liczbę, aby rozwiązaniem równania była liczba 2.

a) 3(x-1)=...
b)6y+2(y+1)-....=0
c)...-t=t+2

2.Wpisz jakieś skomplikowane wyrażenie algebraiczne, tak aby rozwiązaniem otrzymanego równania była liczba -1.

x3+x+....................=x2-x+3




DAJĘ NAJ . ! ; ]]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:36:52+01:00
1.Wpisz taką liczbę, aby rozwiązaniem równania była liczba 2.

a) 3(x-1)= 3
3x -3 = 3
3x = 3 + 3
3x = 6 : 3
x = 2

b)6y+2(y+1) - 18 = 0
6y + 2y + 2 - 18 = 0
8y = -2 + 18
8y = 16
y = 16: 8
y = 2

c) 6 -t = t + 2
- t -t = 2 - 6
-2t = - 4
t = (-4) : (-2)
t = 2

2.Wpisz jakieś skomplikowane wyrażenie algebraiczne, tak aby rozwiązaniem otrzymanego równania była liczba -1.

x³+x+ x²- ( x³- 5) = x² - x + 3
x³ + x + x² -x³ + 5 - x² +x -3 = 0
2x +2 = 0
2x = -2
x = (-2) : 2
x = -1




6 3 6
2010-02-14T16:37:50+01:00
1. a) 3(x-1)= 3
b)6y+2(y+1)- 18 =0
c) 6-t=t+2
2. x3+x+(-10)+2(3+1)+4-(-2)=2=x2-x+3
2 3 2