Odpowiedzi

2010-02-14T16:22:29+01:00
Np :
-ciało pokryte śluzem co sprawie ze na lądzie nie wysychaja :)
- błony w palcach ;p ułaywiaja pływanie
- opływowy ksztalt ciała ułatwia pływanie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:25:16+01:00
W wodzie:
1)Cienka skóra nie zabezpiecza przed wyschnięciem, więc płazy potrzebują wody do ochrony przed wysychaniem.
2) Trójkątna głowo, dość sztywno połączona z kręgosłupem (jeden krąg szyjny, umożliwiający ruch głowy w przód i w tył), nadaje płazom opływowy kształt ciała, błony między palcami, pokryta śluzem skóra to cechy ułatwiające poruszanie się w wodzie.
3) U większości płazów występuje wodne zapłodnienie zewnętrzne i rozwój młodych w wodzie co dobitnie ukazuje uzależnienie od środowiska wodnego.
4)Larwy większości płazów (kijanki) do czasu całkowitego przekształcenia się w osobnika dorosłego przebywają w wodzie, posiadają ogon podobny do rybiego oraz skrzela, nie posiadają kończyn, podobne są do swych przodków - ryb.
na lądzie:
1)mają szkielet kostny
2)wszystkie mają kręgosłup
3)trzy odcinki: głowa,tułów i odwłok
4)mają mózg chroniony przez czaszkę
5)zmysły:wzrok, słuch, równowaga i węch
6)tułów ma dwie pary kończyn
7)powłokę ciała tworzy skóra
8)są stałocieplne

licze na naj