Jakie to czasowniki dokonane czy niedokonane
1.zdawało sie
2.wiąże sie
3.bedziesz wierzyl
4.znajdą
5.wykonal
6.stal sie
7.wycięto
8.zebral
9. wyplynęla
10 przewiozę
11.uważa sie
12.zrabowali
13. splynęla
14.jest
15.rosla
16.okazało sie
17.bedą szukali
18.szukali
19
przechowuja
20 przedstawia sie

prosze i z góry bardzo dziękuję

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:38:58+01:00
Dk. oznacza dokonany
ndk. oznacza niedokonany

1.dk.
2.ndk.
3.ndk.
4.dk.
5.dk.
6.dk.
7.dk.
8.dk.
9.dk.
10.dk.
11.ndk.
12.dk.
13.dk.
14.dk.
15.ndk.
16.dk.
17.ndk.
18.dk.
19.nd.
20.ndk.
2010-02-14T16:39:26+01:00
Czasowniki dokonane
jeżeli chcemy poinformować ,że dana czynność została zakończona bądż zakończy się w przyszłości używamy czasowników dokonanych np. narysował, narysuje.
jeżeli dana czynność niezostała zakonczona bądż nie wiemy, czy zakończy się w przyszłości używamy czasowników niedokonanych np. rysuje,rysował, będzie rysować