1.Oblicz wartość ładunku który został przeniesiony między dwoma punktami pola elektrostatycznego wzdłuż jego linii jeżeli wiadomo że napięcie mięzy tymi punktami wynosiło 1kV oraz że przenosząc ładunek wykonano pracę 1x10 J

2.Oblicz wartość wykonanej pracy jeżeli ładunek 100mC przesunięto wzdłuż linii pola elektrostatycznego miedzy punktami o napieciu 2x10 V

3

Odpowiedzi

2010-02-14T16:39:32+01:00
1.

Dane:
U=1kV
W=10J

Szukane:
Q

Wzór:
U=W/Q
Q=W/U

Rozwiązanie:
Q=10J/1kV
Q=10J/1000V
Q=0,01C

Odpowiedź: Ładunek ma wartość 0,01C.


2.

Dane:
Q=100mC
U=20V

Szukane:
W

Wzór:
U=W/Q
W=U*Q

Rozwiązanie:
W=20V*100mC
W=20V*0,1C
W=2J

Odpowiedź: Wartość wykonanej pracy wynosi 2J.
2 5 2
2010-02-14T16:42:17+01:00
Zad 1
W - wykonana praca = 1 x 10 J = 10 J
U - napięcie = 1 kV = 1000 V
g - ładunek = ?
W = gV
g = W/V = 10/1000 = 1/100 = 0,01 C
zad 2
g - ładunek = 100 mC = 0,1 C
U - napięcie = 2x10V = 20V
W - praca = gV = 0,1 razy 20 = 2 J
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T17:25:19+01:00
1)
U = 1kV = 1000V
W = 10J
Q = ?

U = W/Q / * Q
U*Q= W /:U
Q= W/U
Q = 10J /1000V
Q = 0,01C

Odp. Ładunek ma wartość 0,01C.


2)
Q = 100mC = 0,1C
U = 20V
W = ?

U = W/Q /*Q
W = U*Q
W = 20V * 0,1C
W = 2J

Odp. Wartość pracy wynosi 2J.