Na podstawie liczb podanych w nawiasach wpisz w wyznaczone miejsce liczebniki zbiorowe w odpowiednich formach.

M. (4) ...... kurczat.
D. (10) ............. dzieci
C. (2) ...... przyjaciolom.
B. (15) ............ uczestnikow.
N. (3) ........ nieznajomych
MSC. (11) ............. rodzicach.
W.(6) ......... zwyciezcow.

POMOZCIE ! ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-14T16:39:32+01:00

M. (4) czworo kurczat.
D. (10) dziesięciorga dzieci
C. (2) dwóm przyjaciolom.
B. (15) piętnastu uczestnikow.
N. (3) trzech nieznajomych
MSC. (11) jedenastu rodzicach.
W.(6) sześciu zwyciezcow.
12 1 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:40:52+01:00
Czworo
dziesięciorga
dwojgu
piętnaścioro
trojgiem
jednenaściorgu
sześcioro

miałam to zadnie na polskim robilismy z panem więc napewno jest dobrze
45 4 45