Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T16:48:27+01:00
Drogą kropelkową . ;]
4 4 4
2010-02-14T17:05:29+01:00
ANGINA wywołana przez bakterie paciorkowców β-hemolizujące z grupy A; przenoszona drogą kropelkową, przez bezpośredni kontakt z chorym lub przez zakażoną żywność(droga pokarmowa)

Zapalenie oskrzeli, Zapalenie płuc - wywołują wirusy: Parainfluezae v., Adenovirus, RS-virus, Rhinovirus; przenoszona pośrednio, głównie drogą kropelkowo-powietrzną, zdarza się, że zapalenie oskrzeli jest wywoływane drogą nieinfekcyjną, mogą ją wywołać: alergia, astma, obduracyjna choroba płuc, zapalenie błony śluzowej spowodowane działaniem toksyn, np. spalin samochodowych, płynów, dymu itp.

3 3 3