Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T16:39:51+01:00
3/8 =375/1000

16/100 = 4/25


0,(18)
0.(18)=?
x=0.1818...
100x=18.1818...
100x- x= 18.1818...-0.1818...
99x=18
x=18/99
x=2/11
0.(18)=2/11


lub.

18/100
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T16:43:12+01:00
Ułamek trzy ósme na ułamek dziesiętny,
0,375

ułamek dziesiętny 0,16 na ułamek zwykły
16
100,czyli szesnaście setnych

ułamek dziesiętny okresowy 0,(18) na ułamek dziesiętny
18...
100

No i tak wgl. to nie trzeba tutaj wykonywać żadnych obliczeń tylko wystarczy w tym pierwszym znać to, że jedna ósma to 125 setnych bo to są podstawowe ułamki, które nam pani kazała do zeszytu pisać, a pozostałe ułamki to piszesz tak jak mówisz, a w tym 3 to 18 się powtarza więc piszemy to raz a potem trzy kropeczki stawiamy.
__________________________________________________________
*Dziękuję*
7 4 7
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T16:44:09+01:00
3/8 = 0,375
0,16 = ¹⁶/₁₀₀ = ⁴/₂₅
Podziel na 9 .;]
3 4 3