Dana jest funkcja f oznaczona wzorem f(x)=-5+4. Funkcja której wykres jest równoległy do wykresu danej funkcji to:
a. f(x)=-5x-4
b. f(x)=5x+4
c. f(x)=1/5 x-4
d. f(x)= -1/5 x+4
Prosze o pełne rozwiazanie a nie tylko zaznaczenie poprawnej odpowiedzi.
Z góry dziękuję :))))

3

Odpowiedzi

2009-10-12T17:19:22+02:00
Żeby funkcja była równoległa
a1 = a2
więc
f(x) || g(x) <=> g(x) = -5x + b
więc
odp. A
2009-10-12T17:19:47+02:00
Jeśli dwie funkcje są równoległe to współczynniki a są sobie równe:
a1=a2
więc odpowiedź to A.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T17:20:27+02:00
Prawidłową odpowiedzią będzie ta w której współczynnik kierunkowy czyli liczba przy x będzie taka sama, bo jeśli mamy dwie funkcje
f₁(x)=a₁x+b₁
f₂(x)=a₂x+b₂
To ważne jest by zachodziła równość a₁=a₂, współczynniki b (wyrazy wolne) są nieistotne więc jedyna pasującą odpowiedzią jest a :)