Mam do zrobienia 5 punktów z lektury kamienie na szaniec daje wszystkie punkty moje za pomoc jak ktos wie chociasz na jedno niech tez napisze
1.okoloczności i przyczyny powstawania książki.
2.sylwetka autora
3.kamienie na szaniec jako opowieść dokumentalna
4.główni bohaterowie dzieła
5.rola utworu wydanego w 1943 roku dla ówczesnych młodzierzy

2

Odpowiedzi

2010-02-14T17:25:48+01:00
2. brał udział w tych wydarzeniach
5. Rudy, Alek, Zośka,
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:54:25+01:00
1. przyczyny powstania "Kamieni na szaniec":
a) młodzi pragnęli aby powstała książkę dla nich i o sobie. Polecili więc napisanie jej Aleksandrowi Kamińskiemu- działaczowi harcerskiemu i autorowi innych powieśći
b) u genezy powieści legła też Akcja pod Arsenałem (26.o3.1943r.), w wyniku której zmarli Rudy i Alek. Relację o tych zdarzeń przekazali autorowi naoczni świadkowie, a przede wszytskim Stanisław Broniewski. Dowódca akcjii pod Aresnałem.
c) Kolejnym źródłem inspiracji stał się Pamiętnik Zośki zatytułowany "Kamienie na szaniec" pisany jako Katharsis (oczyszczenie po przeżytych zdarzeniach).

3. występują autentyczne nazwy szkół, drużyn harcerskich. opowiada o realnych wydarzeniach, książka nie jest fikcją jest w 100% prawdziwa na faktach historycznych

4. Głównymi bohaterami dzieła są
- Jan Bytnar ( Rudy)
- Aleksy Dawidowski (Alek)
- Tadeusz Zawadzki (Zośka)

5. Rolą utworu wydanego w 1943 roku dla ówczesnej młodzieży jest pokazanie jak młodzi ludzie walczyli o Polskę i ukazanie jakimi byli patriotami, że potrafili oddać życie za ojczyznę.
5 4 5