Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T17:09:37+01:00
Funkcje krwi:
*przenosi tlen z płuc do tkanek (erytrocyty)
*transportuje dwutlenek węgla z tkanek do płuc (osocze i w niewielkim stopniu krwinki czerwone)
*niszczy bakterie i wirusy (leukocyty)
*transportuje substancje odżywcze i hormony, enzymy i inne substancje


Mam nadzieję , że pomogłam.
Pozdrawiam i liczę na naj. ;)
2010-02-14T17:10:10+01:00
Białe krwinki-limfocyty pełnia funkcje obronna w organizmie. sa to przede wszystkim fagocyty ktore 'pożeraja' fagocytuja wszelkie zarazki ibakterie. mamy kilka rodzajów limfocytów: dziela sie na granulocyty i agranulocyty
granulocyty dziela sie na neutrofile, bazofile i eozynofile kazdy rodzaj walczy z innym rodzajem zarazkow
2 5 2