Kierownik schroniska obliczył, że jeśli schronisko będzie odwiedzać 250 turystów dziennie to zapasów żywności wystarczy na 30 dni. Na ile dni wystarczyłoby tych zapasów gdyby schronisko odwiedzało dziennie 300 turystów?

Koło zębate ma 64 zęby a drugie 28 zębów. Koło pierwsze jest napędzane przez koło drugie. Po ilu obrotach każdego koła te same zęby spotkają sie?

2

Odpowiedzi

2010-02-14T17:18:54+01:00
ZADANIE 1)

250 x 30 = 7500

W schronisku jest 7500 porcji żywności

7500 / 300 = 25

Biorąc pod uwagę że dziennie schodziło by 300 porcji żywności to jedzenia starczyło by na 25 dni.

ZADANIE 2)

64 / 28 ≈ 2,28

Te same zęby spotkają się po ponad 2 obrotach.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T17:20:34+01:00
ZAD. 1
l. turystów liczba dni
250 - 30
300 - x

(proporcje); 250/300 = x/30
250 razy 30 = 300 razy x
7500 = 300x
x = 7500/300
x = 25
Odp. Zapasów wystarczyłoby na 25 dni.

1 5 1