Odpowiedzi

2010-02-14T17:23:37+01:00
Pierwszy rozbiór Polski – nastąpił w roku 1772, pierwszy z trzech rozbiorów Polski, jakie miały miejsce pod koniec XVIII wieku. Dokonany drogą cesji terytorium I Rzeczypospolitej przez Prusy, Austrię i Rosję.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:54:13+01:00
Pierwszego rozbioru polski dokonały Rosja , Prusy i Austria na podstawie 5 sierpnia 1772 roku traktatu w którym nasi zaborcy mieli czelność powoływać się na rozkład polski oraz niby historyczne podstawy prawne do zajmowanych terenów. Przyczyną bezpośrednią rozbioru stała się toczona wojna domowa Faktycznie I rozbiór był zwykłym aktem gwałtu i przemocy.


Prosze Bardzo ; *
2 5 2